Mi fán terem a személyi stylist?
6 kérdés, amit folyton nekem szegeznek, ha meghallják: stílustanácsadó vagyok

babikcsill-2662.jpg

 

Stílustanácsadóként és személyi stylistként dolgozom. Bár vegyészmérnökként végeztem az egyetemen, hamar rájöttem: az én küldetésem a polimerek feldolgozása helyett sokkal inkább “a nagy stílusátalakításban” rejlik, úgyhogy a fehér köpenyt hamar lecseréltem az épp aktuális divatra. Ennek már 5. éve lesz, és ahogyan korábban mindig megkaptam, ki is az a vegyészmérnök, mit kütyül, miért, valójában vegyész-e, a mostani szakmám legalább ugyanennyi rejtély lengi körül. Újkeletű foglalkozásom van, és szerintem számotokra is érdekes lesz, mi is a 6 legtipikusabb kérdés, amit rendszerint nekem szegeznek az emberek, ha meghallják: stílustanácsadó vagyok.

 

babikcsill-2912.jpg

1. Szóval szeretsz vásárolni?

 

Tudom én ám, hogy sokan ebbe a kérdésbe burkolják a feltevésüket: valójában nem dolgozom, hiszen naphosszat csak vásárolgatok. Hogy miből áll ehhez képest egy stylist napja? Én is korán kelek, a délelőtt során általában mint tűt a szénakazalban keresem fel-alá az elképzelt ruhadarabot a beszerzési körútjaimon, gyorsan ebédet kapok be, és irány a sokszor estébe nyúló fotózás. Ha pedig “csak vásárolgatni” megyek az ügyféllel, akárhogy is vesszük: az színtiszta tanácsadás lesz, minden ruha, kiegészítő szakmai szemmel történő elemzésével. Másnap aztán minden kezdődik elölről, leszámítva, hogy az új ügyfelek új kihívásokat hoznak, és én imádom ezt a változatosságot! Ja, majdnem elfelejtettem mondani: nekem a munkahét hét napig tart. ☺

 

babikcsill-2831.jpg

2. És te is tervezed a ruhákat?

 

Egy-egy fotózásra az általam kiformált koncepcióval és az ehhez gondosan megválasztott  ruhadarabokkal és kiegészítőkkel érkezem.  Ezek láttán aztán sokszor elhangzik a második számú Gyakran Ismételt Kérdés: én terveztem-e őket. Aranyos a feltételezés, de a stylistok java nem divattervező, ahogyan a divatervezők sem szoktak elmenni stylistnak. Más-más kreatív energia hajtja ezt a két szakmát attól még, hogy a divat imádata közös.

 

babikcsill-2848.jpg

3. Egy stylistot megfizetni hatalmas luxus, ugye?

 

A luxus fogalma relatív. Én azt mondanám, a stylist tanácsadása nem luxus, hanem egy jó ár-érték arányú, praktikus szolgáltatás, ha már előfordult veled, hogy:

  • a boltban még tetszett, aztán mégsem hordtad egyszer sem a vágyott ruhadarabot
  • ha fogalmad sincs, a legújabb divattrendekből mi állna jól neked
  • ha egészében úgy érzed, ideje lenne már kialakítanod a stílusod, mert nem igazán tettél még szert rá
  • ha pontosan tudod, munkaidőn kívül mit hordj, az “office look”-od, az irodai öltözködésed viszont még fel kell építeni, vagy esetleg csiszolni kell
  • ha nem érzed elég jól magad a bőrödben a nem passzoló ruhadarabjaid okán
  • hanem tudod, mit is akarsz kommunikálni az öltözködéseddel
  • vagy éppen ha nem jöttél még rá, melyik színt érdemes hordanod, bár talán már vannak megérzéseid, mi az, ami nem is áll jól.

… És a sort még hosszasan sorolhatnám. Sokan sokszor mellényúlnak, és ha azt vesszük, mennyibe kerül ez a mellényúlás, akár az egyalkalmas stílustanácsadás vagy personal shopping is egyből kifizetődőbb.

 

babikcsill-2698.jpg

4. A te szakmád eléggé….öööö…..intim, ugye?

 

Beletrafáltál! Gyorsan át kell törnöm az intimitás gátját abban az értelemben, hogy bizony praktikus, ha előttem öltözik-vetkőzik az ügyfél, már csak az alkattípus megállapítása miatt is. Ugyanakkor, nem csak testileg látom őket lemeztelenítve. Az én munkám valami olyan bizalmi dolog, amelyben az ember lelkileg is megnyílik, megmutatja magát. Így lehetséges csupán, hogy megtaláljuk, újradefiniáljuk a stílusát, ami egy felszabadító, és sokszor megható élmény!

 

babikcsill-2708.jpg

5. Te csak nőkkel dolgozol?

 

Bár ügyfeleim 70 százaléka valóban hölgy, például elfoglalt üzletasszony vagy éppen megújulás előtt álló friss anyuka, egyre több férfi is meg szokott keresni. Őket többnyire azért tehermentesítem, mert nincs idejük boltokat járni, na meg nem is tartozik a kedvenc elfoglaltságuk közé a shopping.

 

babikcsill-2713.jpg

6. És mekkora gardróbszobád van otthon ennek a sok ruhának?

 

Hát, szerintem az, hogy rengeteg márkával van élő, kiváló kapcsolatom, amelynek keretében ingyen kölcsönözhetek a kollekciójukból, legalább olyan menőn hangzik, mint a hatalmas gardróbszoba. Olyanom viszont bevallom, nincs. ☺

 

 

Ha felkeltettem az érdeklődésed a stylist szakmával kapcsolatban, kövess itt a blog.hu-n, mert rendszeresen jelentkezek sok-sok tippel, tanáccsal. ☺ És persze követhetsz a Facebookon és Instagramon is!


Stylist szolgáltatásaimat keresd a weboldalamon!

 

Puszi, Csillu

 

babikcsill-2605.jpg

 

babikcsill-2674.jpg

babikcsill-2687.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://styledbycsillu.blog.hu/api/trackback/id/tr7713437205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess Instagramon is!

Címkék

beauty (1) celebrity (8) divat (4) divattipp (22) esküvő (1) fashion (3) fashionweek (7) furdoruha (2) gála (5) halloween (1) hollywood (2) hordjmagyart (9) insta (2) kisfekete (3) nyár (1) ősz (2) outfit (18) stylist (8) tavasz (1) travel (6) trend (18) wishlist (13) xmas (1) Címkefelhő

Csatlakozz

süti beállítások módosítása