Divatbakiparádé: 2018 legbénább húzásai

A divat világában is ritkán múlik el év arcpirító mellényúlások, meggondolatlan reklámkampány ötletek, és az ezeket elmaradhatatlanul követő, sokszor bohózatba hajló magyarázkodások nélkül. Idén sem volt ez másként, bővelkedtünk a többségében szomorú, de néha kifejezetten nevetséges bénázásokban. Így év végéhez közeledve úgy döntöttem, hogy egy csokorba szedem a legnagyobb botrányokat.

Lássuk tehát, idén kik kerültek szamárpadra!
(A címekben a linkek a témát részletesebben bemutató cikkre mutatnak)

1. A Vanity Fair nem tudott épkézlábat retusálni

A Vanity Fairnek hála rögtön erősen indult az év, miután a grandiózusnak szánt Hollywoodi Csillagok címlapjuk photoshop bénázásain röhögött mindenki. Oprah plusz kezet, Reese Witherspoon extra lábakat kapott, a GQ pedig lecsapta a magas labdát és a női komikusokat felvonultató májusi címlapjával “megnyerte az Internetet” ahogy mondani szokás. Tanulj a magazin a hibájából és 2019-ben véletlenül se told túl a retust!

vanity.jpg

2. H&M: nem a dzsungel királyai

Az átgondolatlan termékfotózás díját kapja: természetesen a H&M, akik a 'dzsungel királya' printes pulcsit a fekete fiúmodellel promózva verték ki a biztosítékot. Sajnos az elmúlt években is rengeteg hasonlót láttunk, a Velvet összeállítása igazán remek, úgyhogy nem is szaporítom tovább a szót, csak megismétlem a kérdést ami mindenkiben felmerül az ilyenek láttán: a H&M-nél ez mégis hogy nem tűnt fel senkinek?!

3. Revolve: bocs, ezt eltrollkodtuk!

Első ránézésre a H&M-hez hasonló volt a Revolve botránya, amennyiben a teljes érzéketlenségről tanúbizonyságot téve sikerült a webshopjukon egy nádszál vékony modellen befotózni a “kövérnek lenni nem szép, csak egy kifogás” feliratos felsőt. Viszont ebben az esetben hamar kiderült, hogy ez az egész éppen hogy egy olyan kampány részének volt szánva, ami az internetes trollkodás jelenség elleni küzdelem jegyében állította volna pellengérre a legbántóbb üzeneteket. De ehelyett az egész hosszasan előkészített kampány ment a kukába, mivel hogy a kampány tervezett bejelentése előtti napon került fel minden magyarázat nélkül az elbarmoltan befotózott darab. De legalább a Revolve a hibára reflektálva a kampány bevételeivel támogatni kívánt alapítványt kárpótolta egy csekkel.

4. Dior: Mexikó, mexikóiak nélkül

Ahogy látjátok ellentmondásos reklámkampányban nem volt hiány, a Dior is ebbe futott bele. Innen Magyarországról egy kicsit nehezebben átélhető az Amerikában gyakran felbukkanó “kultúra-kisajátítás” problémaköre. A francia divatház azzal háborított fel sokakat, hogy a mexikói nőket ünneplő kollekciójuk kampányához Jennifer Lawrence állt modellt. Mentségükre szól, hogy a színésznő évek óta a cég egyik arca, így ez is a “hupsz erre nem gondoltunk” tipikus esete. Egy biztos, a divatanyag igazán szemet gyönyörködtetőre sikerült és Jennifer is jó érzékkel reagált a bírálatokra. Nálam az év “vihar egy pohár vízben” díjasa lett.

jennifer.jpg

5. Melania Trump: ezt nem gondolta végig kellőképpen

A jelenlegi First Lady úgy látszik hogy futószalagon hozza nekünk a gardrób-benézéseket. Tavalyi akciója után amikor a hurrikán megtépázta területek látogatásához húzott óriás magassarkút, idén azokkal a “választásaival” vétette észre magát, hogy az afrikai körútjára XIX. századi gyarmatosítónak öltözött, a határnál szüleiktől elszakított kisgyerekek körüli botrányba pedig az “Engem ez pont nem érdekel, téged igen?” feliratú kabáttal szállt bele páros lábbal. Persze az elnéző olvasat szerint mindez csupa véletlen és nincs itt semmi látnivaló. Én azt mondom, kedves Melania, aki ilyen közszereplői pozícióba jut, az igenis figyeljen fokozottan arra, hogy az alkalomhoz öltözzön!

melania.jpg

6. Dolce & Rasszista

“Stefano, Stefano, miért kell ekkora parasztnak lenned” - sóhajt fel időről-időre a divatvilág Dolce-hivő része, sajnos teljes joggal. Míg a H&M, a Revolve, vagy a Dior esetében el lehetett vitatkozni arról, hogy rossz szándék vagy egyszerű meggondolatlanság okozta a bajt, a D&G balhés alapító-tervezője esetében bizony nehéz többféle értelmezést találni. A NY-i divathéten Selena Gomezre tett ordenáré megjegyzését (“Ez de ronda!”) az énekes még kifejezetten frappáns módon intézte el egy fashion statement visszavágással, de amit a D&G a Sanghajba tervezett divatbemutatójuk kapcsán leművelt, arra tényleg nincsenek szavak. Volt itt minden: kínaiakon ízléstelenül gúnyolódó promó-videó, a felháborodásra alpári rasszizmussal válaszoló Stefano, gyáván a “meghekkeltek minket” kamukifogás mögé bújó válságkezelés, és végül a teljes összeomlás, bojkottálási mozgalom, és az esemény befuccsolása.

stefano.jpg

7. Nicki vs Cardi

Persze nem maradhat le a listáról “a” cicaharc, ami 2018-ban nálam elnyerte mind a totál értelmetlen kategória, mind a gyanúsan megrendezett műbalhé kategória díját. Természetesen Nicki Minaj és Cardi B New York Fashion Weekes cipődobálós balhéjára gondolok. Én az egészben a cipőt sajnáltam a legjobban :) De legalább ha mást nem, egy egészen eposzi “Ki hordta jobban?” versenyt kaptunk a dologtól, miután Cardi a dolog folytatásaként cinkelésből direkt ráöltözött a rivális rapper szettjére. Szerintetek - ki hordta jobban? :D

cardi.jpg

nicki.jpg

8. A Legszebb Munka A Világon?

A lista végére hagytam egy egészen más hangvételű témát, ami inkább elgondolkodtató mint megbotránkoztató vagy nevetséges. Idén jelentette meg könyvét “A Legszebb Munka A Világon” címmel a divatvilág árnyoldalairól Giulia Mensitieri akadémikus. A könyv arra a problémára világít rá, hogy a luxus házak csillogó felszíne sokszor botrányosan alulfizetett/kihasznált kreatívok (sminkesek, stylistok, fiatal tervezők, asszisztensek, gyakornokok, stb) sorát rejti. Mint az Ördög Pradát Visel, csak persze nem elviccelve, a Hollywoodi máz és a kötelező happy-end nélkül :(

Nem meglepő módon a kutató könyve vegyes fogadtatásra talált, egyesek dicsérték míg mások kritizálták és megalapozatlannak nevezték. Sajnos azonban a könyv ezidáig csak franciául jelent meg, ezért egy-két összefoglaló cikknél több számomra nem derült ki róla, így nem is tudok véleményt mondani.

HA TETSZETT A POSZT, KÖVESS ITT A BLOG.HU-N, NAPONTA FRISSÜLŐ TARTALOMÉRT PEDIG KÖVESS AZ INSTAGRAMON ÉS ÉRDEMES FACEBOOKON IS LÁJKOLNOD AZ OLDALAM :)

STYLIST SZOLGÁLTATÁSAIMAT KERESD A WEBOLDALAMON!

A bejegyzés trackback címe:

https://styledbycsillu.blog.hu/api/trackback/id/tr214470100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess Instagramon is!

Címkék

beauty (1) celebrity (8) divat (4) divattipp (22) esküvő (1) fashion (3) fashionweek (7) furdoruha (2) gála (5) halloween (1) hollywood (2) hordjmagyart (9) insta (2) kisfekete (3) nyár (1) ősz (2) outfit (18) stylist (8) tavasz (1) travel (6) trend (18) wishlist (13) xmas (1) Címkefelhő

Csatlakozz

süti beállítások módosítása